loading...
تبریز معمار | مرجع تخصصی دانشجویان رشته معماری
Morteza بازدید : 95 دوشنبه 03 اسفند 1394 نظرات (2)

 

این باغ که امروزه به باغ شاهزاده شهرت دارد در نیم فرسنگی ماهان واقع شده است. باغ شاهزاده یکی از زیبا ترین باغ های ایران است که چون نگینی در دل کویر هر بیننده ای را مجذوب خود می کند. طرح اصلی این باغ مانند باغ های سنتی ایران دارای دو عمارت با یک رشته آب نما و حوض های به هم پیوسته در محور مرکزی است. باغ ناصریه که اینک باغ شاهزاده نامیده می شود توسط محمد حسن خان سردار بنا شد و عمارت آن را ناصرالدوله ساخت.

Morteza بازدید : 416 چهارشنبه 31 تیر 1394 نظرات (0)

معماری عصر مدرن، سرشار است از خلاقیت و نوآوری، هنری که هر روز قالبی نو، شکلی جدید و نمایی متفاوت را ارائه می‌دهد. طرح‌هایی که بعضاً ساختارشکنانه بوده و نشان از پوست اندازی تدریجی معماری دارند. تکنولوژی‌های مدرن نیز به کمک آمده و خلاقیت بی حد و مرز جادو می‌کند. همراه باشید با ما در مروری بخشی از این خلاقیت‌ها.

Morteza بازدید : 387 یکشنبه 24 خرداد 1394 نظرات (0)

بعد از ظهر یک روز پر مشغله کاری در ترافیک سنگین خودروها گیر کرده‌اید. با خود می‌گویید کاش از این همه فشار کاری و استرس روحی دور بودم و در گوشه‌ای از دنیا با آرامش زندگی می‌کردم. از بین مناطق زیبای پرشمار در دنیا، در ادامه 11 روستای زیبا را با هم مرور می‌کنیم.

Morteza بازدید : 261 چهارشنبه 30 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

شاید شما هم مَثَلِ «کار نشد ندارد» را شنیده‌ باشید. مهندسان چینی در آخرین اقدام خود این مثل را به معنای واقعی کلمه پیاده کرده و یک آسمان خراش مسکونی 57 طبقه را در طول 19 روز کاری ساختند تا ساکنان آن صاحب سرپناه شوند. 

Morteza بازدید : 3750 یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

مجموعه آبجکت ها و کامپوننت های مورد نیاز معماران برای طراحی در نرم افزار SketchUp را آماده کردیم. این مجموعه شامل کامپوننت های متفاوتی از جمله "فضای بازی کودک ،علامتها ، پله، آب نما ،پنجره ،در ،ماشین ،درخت ،کابینت ،نیمکت و ... " می باشد. برای دانلود این مجموعه کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید.

Morteza بازدید : 183 پنجشنبه 28 اسفند 1393 نظرات (0)

اولین پروژه فرانک گری در استرالیا افتاح شد. نزدیک به 180 میلیون دلار برای طراحی و ساخت دانشگاه فناوری سیدنی هزینه شده، و گنجایشی در حدود 1600 دانشجو را پشتیبانی می کند. فرماندار کل استرالیا، پیتر کاسگرو اظهار داشته: من زیباترین پاکت قهوه ای در مقیاس بزرگ را مشاهده کردم. اظهار نظر جالب و عجیبی که مسئول شهر سیدنی پس از دیدن این ساختمان عنوان کرده است. 
 

Morteza بازدید : 178 پنجشنبه 23 بهمن 1393 نظرات (0)

وقتی پول زیادی در حساب داشته باشید، زندگی روی دیگر خود را نشان می‌دهد. رویی مملو از شادی و رفاه. البته در این سبک جدید زندگی، وسایل یا به قولی اسباب بازی‌هایی هم در کارند که نه به حکم ضرورت که بیشتر از روی رفاه بیش از اندازه، مورد استفاده قرار گرفته و در واقع، تجمل زندگی را به رخ می‌کشند. کشتی‌هایی که قصد معرفی آنها را داریم  به این گروه تعلق دارند.

Morteza بازدید : 127 یکشنبه 19 بهمن 1393 نظرات (0)

وقتی اسم حجاری به گوش می‌رسد، ناخودآگاه پیکره‌های سنگی باشکوه یونانی و رومی را به خاطر می‌آوریم که با هنر مثال زدنی هنرمندان سرشناس، پا به عرصه‌ی وجود گذاشته و  سردر معابد و کلیساها را مزیّن و در موزه‌های سرتاسر دنیا با شکوه هرچه تمام قد برافراشته‌اند. اما آثاری که در ادامه  به تماشای‌شان خواهیم نشست، از جنس دیگری هستند.

Morteza بازدید : 224 شنبه 18 بهمن 1393 نظرات (0)

ایرانیان از دیر باز به نظافت و پاکیزگی بسیار اهمیت داده و پیش از سایر ملل دست به ساخت حمام یا همان گرمابه قدیمی زده‌اند. هر چند بعدها به دلیل ابعاد مهم اجتماعی و سیاسی که حمام‌های رومی به آن نائل شدند نام حمام بیشتر با نام این مردمان پیوند خورد. در این مطلب به سراغ یکی از این گرمابه‌های باستانی آمده‌ایم تا دیگر بار منزلت معماری و فرهنگ ایرانی-اسلامی را ارج نهیم.

Morteza بازدید : 597 جمعه 17 بهمن 1393 نظرات (2)

این روزها همه چیز رو به پیشرفت و مدرنیزه شدن می‌رود. در این بین معماری بی‌نصیب نمانده و دوره‌ای درخشان را طی می‌کند. عجایب معماری دوران ما به کل با عجایب معماری دوران باستان متفاوت شده‌اند. اگر آن روزها بشر دست خالی اهرام را ساخت، این روزها همه چیز دست به دست هم داده تا شگفتی‌های متفاوتی در این زمینه خلق شود. معماران و طراحان این روزها همه عناصر را به کمک طلبیده‌اند تا اشکال و فرم‌های عجیب‌تری را در ساخت بناها به کار برند. این بار اما به سراغ موزه‌ها و هنر معماری مدرن رفته‌ایم تا ببینیم طراحی چه کمکی به انتقال بهتر مفاهیم ذهنی هنرمندان به مخاطبان‌شان کرده است. در ادامه شما را با تعدادی از این موزه‌های جالب توجه آشنا می‌کنیم.

Morteza بازدید : 441 جمعه 17 بهمن 1393 نظرات (0)

شما می توانید برای طراحی اتاق های خانه خود از برنامه های آنلاین طراحی استفاده کنید. با استفاده از این برنامه ها می توانید ابعاد اتاق خود را شبیه سازی نموده و رنگ های مختلف دیوار، وسایل تزینی و مبلمان و ... خانه را تغییر داده و بررسی کنید که آیا این تزئینات با ظاهر خانه شما سازگار است یا خیر. در ادامه این برنامه های آنلاین را معرفی می کنیم.

Morteza بازدید : 269 پنجشنبه 16 بهمن 1393 نظرات (0)

تغییر سبک و نگرش مردم به شاخه‌ی معماری، هر روز نمود بیشتری می‌یابد. اگرچه آفریقا تا حدودی از این قانون تبعیت نکرده، ولی به نظر می‌رسد در پی جبران این عقب ماندگی ساختاری است. این روزها  اخباری مبنی بر ساخت بلندترین آسمانخراش این قاره در کشور مراکش به گوش می‌رسد.

Morteza بازدید : 327 چهارشنبه 15 بهمن 1393 نظرات (0)

مهم  نیست در یک خانه‌‌ی کوچک زندگی کنید یا قصری مجلل، آنچه اهمیت دارد، فضایی مطلوب برای آرامش و یادآوری خاطرات دلنشین است. فضایی که با ایده‌آل‌های ذهنی‌ هماهنگ بوده و شما را مشتاق حضور در منزل کند.

Morteza بازدید : 229 سه شنبه 14 بهمن 1393 نظرات (0)

ایده‌ی ساخت شهری در زیر دریا توسط شرکت شیمیزو و در همکاری مشترک با دانشگاه توکیو و آژانس علوم و فناوری‌های دریایی- زمینی  ژاپن  ارائه شده است. طرحی مفهومی که در این مطلب به آن خواهیم پرداخت در صورت تحقق، دریچه‌ای جدید رو به حیات بشر روی این سیاره خواهد گشود.

Morteza بازدید : 278 پنجشنبه 02 بهمن 1393 نظرات (0)

دبی مال، بزرگ‌ترین مرکز خرید جهان که با نما و خصوصیات مسحورکننده‌ی خود مورد توجه گردشگران زیادی از گوشه و کنار جهان قرار گرفته ،در اصل  بخشی از پروژه‌ی 20 میلیارد دلاری مجموعه‌ی "برج خلیفه" است. در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی به این مجموعه‌ی بزرگ بیندازیم.

Morteza بازدید : 777 دوشنبه 03 آذر 1393 نظرات (0)

این هتل که لقب لوکس ترین هتل دنیا را به خود گرفته در 600 هکتار تفریحگاه ساحلی از مناظر زیبا و خیره کننده سنت لوسیا در کوه Jade احاطه و محصور به آب های Anse Chastanet در جزیرهSt. Lucia  در  Caribbeanواقع گردیده است.

Morteza بازدید : 584 دوشنبه 19 آبان 1393 نظرات (0)

 

در این پست به تدریج تمام اشیاء مورد نیاز برای کار با اتوکد را در اختیارتان قرار میدهیم پس لطفا با ما همراه باشید.

 

 

 

برای امروز شابلون مبلمان را برای استفاده شما عزیزان قرار داده ایم. برای دانلود ابجکتها به ادامه مطلب مراجعه نمایید

Morteza بازدید : 244 پنجشنبه 15 آبان 1393 نظرات (0)

 

گروه معماری "Atelier 8000"، از کشور چک، سازه‌ای شبیه به مکعبی یکپارچه طراحی کرده‌اند که در گوشه‌ای از کوهستان‌های شمالی کشور اسلوواکی بر پا خواهد شد. این سازه که از با الهام از یخچال و کوه‌های یخی طراحی شده، شبیه به یک بلوک یخی غول آسا است که در هماهنگی کامل با چشم انداز برفی محیط اطرافش، به جلوه‌گری خواهد پرداخت.

Morteza بازدید : 786 یکشنبه 04 آبان 1393 نظرات (0)

برای دانلود نمونه سوال درس "هندسه مناظر و مرایا" مخصوص رشته های مهندسی معماری و شهرسازی،

و درس " انسان،طبیعت،معماری" به ادامه مطلب مراجعه کنید



Morteza بازدید : 2059 چهارشنبه 16 مهر 1393 نظرات (2)

همانطور که اطلاع دارین در یکی از مطالب گذشته در مورد عملکرد مهم خط فرمان و تسریع کار کردن با نرم افزار اتوکد را برایتان توضیح دادیم.برای این ساعت نیز سری دوم کلیدهای میانبر کاربردی و مهم قابل اجرا در نرم افزار AutoCad را براتون آماده کردیم. برای دیدن کدهای میانبر به ادامه مطلب مراجه نمایید.

Morteza بازدید : 994 سه شنبه 15 مهر 1393 نظرات (1)

بناهای امروز که به شکل جدید میباشند تنها به دلیل طراحی متفاوت آنها نیست بلکه نوع و اجرا مصالح استفاده شده در بنا نیز در متفاوت بودن بناهای جدید موثر است.در دوران کنونی بشر به مصالح استفاده شده در بنا توجه ویژه ای دارد,به همین خاطر آشنایی با مصالح ساختمانی نوین یکی از لازمه های رشته های مرتبط با طراحی ساختمان میباشد.از این رو در ادامه اطلاعاتی را در مورد مصالح جدید ساختمانی را برای دانلود اماده کرده ایم!

برای مشاهده و دانلود فایل به ادامه مطلب مراجعه کنید

Morteza بازدید : 469 چهارشنبه 02 مهر 1393 نظرات (1)

 

دانشجویان گرامی درسهای "انسان طبیعت معماری" و "هندسه مناظر و مرایا"و" مصالح ساختمانی" میتونند جزوه دروس را از لینکهای زیر دریافت کنند:


 

نام فایل : جزوه انسان,طبیعت,معماری

نویسنده : مهندس نقره کار

حجم فایل : 11.6 مگابایت

لینک دانلود : دانلود مستقیم 

 

 

نام فایل : جزوه هندسه مناظر ومرایا

نویسنده : دکتر افشین مهر

حجم فایل : 12.5 مگابایت 

 لینک دانلود : دانلود مستقیم 

 

 

نام فایل : جزوه مصالح ساختمانی

نویسنده : مهندس داود دانشیان

حجم فایل : 9.3 مگابایت

لینک دانلود : دانلود مستقیم 

 

Morteza بازدید : 269 شنبه 29 شهریور 1393 نظرات (0)

اتوبوس های عادی در ترافیک میمانند، اتوبوس های BRT فضای زیادی را از خیابان اشغال میکنند و آنچنان به کاهش ترافیک کمک نمیکنند، ساختن مترو هزینه ی زیادی در دارد همچنین مدت زمان زیادی طول میکشد تا مترو ساخته شود. مسولان چینی ایده ای دارند برای اینکه در مدت زمان کمی با کمترین هزینه مشکل ترافیک خود را حال کنند. این طرح در چین تصویب شده و در حال عملیاتی شدن است. این اتوبوس ها straddling bus نام دارد.                            

 برای دیدن ویدیو به ادامه مطلب مراجعه کنید!

Morteza بازدید : 1790 شنبه 15 شهریور 1393 نظرات (1)

  

این روزها هر چقد هم که طراحی با دست قوی داشته باشیم باز هم برای یک معمار موفق بودن باید نرم افزارهای مورد نیاز این رشته را یاد بگیریم.یکی از این نرم افزارها,نرم افزار Auto Cad میباشد.خط فرمان یکی از قسمتهای نرم افزار اتوکد هست که با استفاده از آن میتوانید دستورات را سریعتر اجرا نمایید.برای اینکار ما مجموعه کدهای میانبر پر کاربرد نرم افزار را برایتان در دو قسمت اماده کردیم برای دیدن سری اول کدها به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

Morteza بازدید : 661 پنجشنبه 13 شهریور 1393 نظرات (0)

 

سازه ای در شهر ووجین که با الهام گرفتن از گل نیلوفر ساخته شده است.گل نیلوفر ,گلی مهم برای مردمان چینی میباشد و نماد سعادت و خیر و برکت میباشد.حال با الهام گرفتن از این گل سازه ای عظیم در وسط دریاچه ای در کشور چین بنا شده که اطراف آن را نیز فضای سبز تشکیل میدهد.نکته جالب در مورد این سازه این است که سه مرحله مختلف حیات یک گل را به خوبی به تصویر کشیده است سه مرحله غنچه,شکوفه و گل کامل که میتوانید به وضوح در تصاویر ادامه مطلب مشاهده نمایید.عملیات ساخت این سازه در سال 2013 به اتمام رسیده است.

Morteza بازدید : 363 چهارشنبه 12 شهریور 1393 نظرات (0)

برنامه صعود برنامه ایست که از شبکه آموزش پخش میشود و در مورد رشته های داشگاهی اطلاعاتی را توضیح میدهد در این قسمت مصاحبه این برنامه با مهندس بهداد پزشکی مقام دوم مسابقه پرو در بخش معماری را برای شما آماده کردیم.این مصاحبه در مورد رشته معماری,بازار کار معماری,چگونه معمار موفقی در آینده شویم و ... میباشد.

به شما پیشنهاد یکنم این مصاحبه رو از دست ندهید.

Morteza بازدید : 908 چهارشنبه 12 شهریور 1393 نظرات (2)

 

اتاق خواب یکی از قسمتهای یک منزل مسکونی است که بعد از یک روز کاری برای استراحت و آرامش بهترین مکان میباشد.دکوراسیون و طراحی اتاق خواب باید به نحوی باشد که به ساکنین آرامش بخشد.

در زیر چند نمونه تصویر از طراحی خلاقانه اتاق خواب براتون آماده کردیم.

Morteza بازدید : 255 سه شنبه 11 شهریور 1393 نظرات (0)

  

نمای بیرونی ساختمان یکی از مهمترین بخشهای طراحی یک ساختمان میباشد اگر نمای بیرونی دارای طرح مناسب و ایده آلی باشد علاوه بر تاثیره مثبت بر قیمت , تاثیرات مثبت فراوانی نیز بر روی ساکنین میگذارد.خانه های ویلایی بخاطر حالات ظاهری آنها, تاثیر پذیری بیشتری از نمای ساختمان, نسبت به برجها و ساختمانها دارند.

در ادامه این مطلب چند نمونه تصویر از دکوراسیون خارجی (نمای بیرونی) ساختمان مشاهده خواهیم نمود.

Morteza بازدید : 295 سه شنبه 11 شهریور 1393 نظرات (0)

 برای یادگیری اسکیس و راندو یکی از بهترین گزینه ها دیدن نمونه کار اساتید مجرب این فن میباشد,از این رو فیلم آموزشی خلاقیت در معماری توسط استاد عماد زند را برای مشاهده و دانلود قرار داده ایم

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 89
  • کل نظرات : 41
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 172
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 48
  • بازدید امروز : 16
  • باردید دیروز : 52
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 74
  • بازدید ماه : 86
  • بازدید سال : 546
  • بازدید کلی : 230,988