loading...
تبریز معمار | مرجع تخصصی دانشجویان رشته معماری
Morteza بازدید : 95 دوشنبه 03 اسفند 1394 نظرات (2)

 

این باغ که امروزه به باغ شاهزاده شهرت دارد در نیم فرسنگی ماهان واقع شده است. باغ شاهزاده یکی از زیبا ترین باغ های ایران است که چون نگینی در دل کویر هر بیننده ای را مجذوب خود می کند. طرح اصلی این باغ مانند باغ های سنتی ایران دارای دو عمارت با یک رشته آب نما و حوض های به هم پیوسته در محور مرکزی است. باغ ناصریه که اینک باغ شاهزاده نامیده می شود توسط محمد حسن خان سردار بنا شد و عمارت آن را ناصرالدوله ساخت.

Ali بازدید : 285 یکشنبه 01 آذر 1394 نظرات (0)

زاها حدید، نامی شناخته شده در دنیای معماری است. بانوی خلاقی که با سازه‌هایی چشم نواز، توجهات بسیاری را معطوف خود کرده است. هر چند دنیای طراحی نیز به همان اندازه قدردان نبوغ و ذوق و سلیقه‌ی زاها است. این معمار نامی کارنامه‌ای درخشان دارد، اما به تازگی برگ زرین دیگری به این کارنامه‌ اضافه شده است، کسب مدال طلای انجمن سلطنتی معماران بریتانیایی .

Ali بازدید : 339 شنبه 21 شهریور 1394 نظرات (0)

در این پست قصد داریم شما عزیزان را با یکی از خانه های تاریخی شهر تبریز آشنا کنیم و نقشه های معماری آن را که توسط مدیران این سایت تهیه و تدوین شده است در اختیارتان قرار دهیم .منتظر اطلاعات خانه های تاریخی دیگر باشید.

*برای مشاهده و دانلود نقشه ها به ادامه مطلب مراجعه فرمایید*

Morteza بازدید : 416 چهارشنبه 31 تیر 1394 نظرات (0)

معماری عصر مدرن، سرشار است از خلاقیت و نوآوری، هنری که هر روز قالبی نو، شکلی جدید و نمایی متفاوت را ارائه می‌دهد. طرح‌هایی که بعضاً ساختارشکنانه بوده و نشان از پوست اندازی تدریجی معماری دارند. تکنولوژی‌های مدرن نیز به کمک آمده و خلاقیت بی حد و مرز جادو می‌کند. همراه باشید با ما در مروری بخشی از این خلاقیت‌ها.

Morteza بازدید : 387 یکشنبه 24 خرداد 1394 نظرات (0)

بعد از ظهر یک روز پر مشغله کاری در ترافیک سنگین خودروها گیر کرده‌اید. با خود می‌گویید کاش از این همه فشار کاری و استرس روحی دور بودم و در گوشه‌ای از دنیا با آرامش زندگی می‌کردم. از بین مناطق زیبای پرشمار در دنیا، در ادامه 11 روستای زیبا را با هم مرور می‌کنیم.

Morteza بازدید : 261 چهارشنبه 30 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

شاید شما هم مَثَلِ «کار نشد ندارد» را شنیده‌ باشید. مهندسان چینی در آخرین اقدام خود این مثل را به معنای واقعی کلمه پیاده کرده و یک آسمان خراش مسکونی 57 طبقه را در طول 19 روز کاری ساختند تا ساکنان آن صاحب سرپناه شوند. 

Morteza بازدید : 597 جمعه 17 بهمن 1393 نظرات (2)

این روزها همه چیز رو به پیشرفت و مدرنیزه شدن می‌رود. در این بین معماری بی‌نصیب نمانده و دوره‌ای درخشان را طی می‌کند. عجایب معماری دوران ما به کل با عجایب معماری دوران باستان متفاوت شده‌اند. اگر آن روزها بشر دست خالی اهرام را ساخت، این روزها همه چیز دست به دست هم داده تا شگفتی‌های متفاوتی در این زمینه خلق شود. معماران و طراحان این روزها همه عناصر را به کمک طلبیده‌اند تا اشکال و فرم‌های عجیب‌تری را در ساخت بناها به کار برند. این بار اما به سراغ موزه‌ها و هنر معماری مدرن رفته‌ایم تا ببینیم طراحی چه کمکی به انتقال بهتر مفاهیم ذهنی هنرمندان به مخاطبان‌شان کرده است. در ادامه شما را با تعدادی از این موزه‌های جالب توجه آشنا می‌کنیم.

Morteza بازدید : 269 پنجشنبه 16 بهمن 1393 نظرات (0)

تغییر سبک و نگرش مردم به شاخه‌ی معماری، هر روز نمود بیشتری می‌یابد. اگرچه آفریقا تا حدودی از این قانون تبعیت نکرده، ولی به نظر می‌رسد در پی جبران این عقب ماندگی ساختاری است. این روزها  اخباری مبنی بر ساخت بلندترین آسمانخراش این قاره در کشور مراکش به گوش می‌رسد.

Morteza بازدید : 229 سه شنبه 14 بهمن 1393 نظرات (0)

ایده‌ی ساخت شهری در زیر دریا توسط شرکت شیمیزو و در همکاری مشترک با دانشگاه توکیو و آژانس علوم و فناوری‌های دریایی- زمینی  ژاپن  ارائه شده است. طرحی مفهومی که در این مطلب به آن خواهیم پرداخت در صورت تحقق، دریچه‌ای جدید رو به حیات بشر روی این سیاره خواهد گشود.

Morteza بازدید : 661 پنجشنبه 13 شهریور 1393 نظرات (0)

 

سازه ای در شهر ووجین که با الهام گرفتن از گل نیلوفر ساخته شده است.گل نیلوفر ,گلی مهم برای مردمان چینی میباشد و نماد سعادت و خیر و برکت میباشد.حال با الهام گرفتن از این گل سازه ای عظیم در وسط دریاچه ای در کشور چین بنا شده که اطراف آن را نیز فضای سبز تشکیل میدهد.نکته جالب در مورد این سازه این است که سه مرحله مختلف حیات یک گل را به خوبی به تصویر کشیده است سه مرحله غنچه,شکوفه و گل کامل که میتوانید به وضوح در تصاویر ادامه مطلب مشاهده نمایید.عملیات ساخت این سازه در سال 2013 به اتمام رسیده است.

hamidreza بازدید : 546 جمعه 31 مرداد 1393 نظرات (0)

 

مجتمع چند منظوره ی اداری،تجاری وتفریحی آیسان در مرکز شهر تبریز با مشارکت شهرداری کلان شهر تبریز با چشم اندازی زیبا و منحصر به فرد طراحی و در حال ساخت میباشد.

Morteza بازدید : 682 دوشنبه 25 فروردین 1393 نظرات (1)

معماری و طراحی داخلی این ویلا توسط گروه هلندی Hilberink Bosch Architects در شهر Heesch این کشور انجام شده است. یک کنسول بزرگ بدون ستون و استفاده از نمای سنگی در کتار نمای چوبی از شاخصه های طرح این ویلا می باشند.
برای نگه داشتن این کنسول، از سازه های کوبیاکس استفاده شده است. نمای قسمت سمت راست ویلا، با HardWood و نمای قسمت سمت چپ، با سنگ، پوشانیده شده است. طراحی داخلی این ویلا نیز نکاتی در خور توجه دارد که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 89
  • کل نظرات : 41
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 172
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 48
  • بازدید امروز : 19
  • باردید دیروز : 52
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 77
  • بازدید ماه : 89
  • بازدید سال : 549
  • بازدید کلی : 230,991